تعریف شماره خدماتي     
طبق ابلاغيه شركت ارتباطات سيار ايران، سرشماره هاي ارسال پيامك به دو شاخه خدماتي و تبليغاتي به شرح ذيل دسته بندي مي شوند:  
شماره هاي خدماتي متعلق به شركت ها، دفاتر و سازمانهايي است كه پيامكهايي با محتواي خدماتي، مشخص و در محدوده كاري همان مجموعه براي مخاطباني شناخته شده كه خود درخواست دريافت اين پيامك‌ها را داده اند، ارسال مي كنند و محتواي آن اطﻼع رساني و ارائه خدمات به افراد داوطلب و شناخته شده است.  هرگونه ارسال پيامك كه بدون رضايت صاحب تلفن همراه و بدون اطﻼع ايشان صورت گيرد، پيامك تبليغاتي محسوب مي شود و ارسال اينگونه پيام ها براي مخاطباتي كه خود درخواست عدم دريافت اين پيامكها را داده اند امكان پذير نیست.
 

دستورالعمل اجرایی مربوط به اپراتور:

۱٫خدماتي شدن خطوط فقط براي اشخاص حقوقي كه داراي شناسه ملي و شماره ثبت مي باشند، امكان پذير است.

۲٫ آدرس ايميل مندرج در تعهدنامه حتما بايد سازماني بوده و ايميل هاي Yahoo، gmail ، … که عمومی هستند قابل قبول نخواهند بود.مثال: info@yourdomain.ir

۳٫توجه نماييد در تعهدنامه قسمت مربوط به “جامعه هدف” بطور واضح و دقيق مشخص شده باشد. بعنوان مثال درصورتيكه جامعه هدف شما مشتريان يك سايت يا يك اپليكيشن مي باشند، حتما نام سايت و يا اپليكيشن در اين قسمت درج شود. مانند: مشتریان شرکت، کاربران سایت………….. (نام سایت مشخص باشد)

۴٫ در تعهدنامه بخش مربوط به ” موضوع محتواي پيامك خدماتي” حتما به طور كامل، واضح و دقيق توضيح داده شده و از درج ” اطﻼع رساني” و امثالهم خودداري نماييد.

۵٫ پس از خدماتی شدن خط بايستی ليست شماره های مشترکین در ابتداي هر ماه بروزرسانی شده و از طریق ماژول خدماتی بارگذاری شود.

۶٫در خصوص صندوق هاي قرض الحسنه، شركت هاي بورس و ….. ارائه مجوز از بانك مركزي الزاميست.

۷٫درج نام كامل كاربر به عنوان مثال: دانشگاه (نام واحد درج شود)- مدارس بطور كلي(شهيد….) و …. الزاميست.

۸٫مطلقا ارسال تبليغات با شماره هاي خدماتي مورد قبول نمي باشد، حتي شماره هاي بانكي.

مدارك ﻻزم :

توجه فرماييد ارائه تمامي موارد ذيل جهت خدماتي شدن خطوط الزامي مي باشد :  

۱٫ ارائه فرم خدماتی در سربرگ شركت يا سازمان با مهر و امضاي مدیرعامل.(دانلود فرم خدماتی)

۲٫ارائه تعهدنامه بر روی سربرگ با مهر شرکت و امضای مدیر عامل. (دانلود متن تعهدنامه)

۳٫ ليست شماره موبايل هاي مخاطبين که با دریافت پیامک خدماتی موافق بوده و رضایت خود را اعلام کرده اند ، در فایل اکسل ذخیره و بارگذاری نمایید.(حداقل ۱۰۰شماره همراه اول غیر تکراری)

۴٫ارائه عكس از صفحه ” سامانه ملي اشخاص حقوقي كشور ” به آدرس http://ilenc.ir

۵ . ارائه کپی كارت ملي و گواهی امضای مديرعامل، نماينده مديرعامل يا نماينده قانوني شركت كه در تعهدنامه معرفي شده است. (برای سازمان دولتي ارائه معرفي نامه رسمی از سازمان مربوطه الزاميست و گواهی امضا نیاز نمی باشد .)

۶٫ ارائه سفته یا چک حقوقی به مبلغ ٢٠٠،٠٠٠،٠٠٠ ریال فقط براي شركت هاي خصوصي. (دانلود نمونه سفته تکمیل شده)

**سفته/چک برای اپراتور ۵۰۰۰۴  بایستی در وجه شركت ارمغان راه طﻼيي تکمیل گردد.**(دانلود نمونه سفته تکمیل شده)

**سفته برای اپراتور ۲۱  به مبلغ ۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ میلیون ریال در وجه شرکت پیام افزار پیک آسا تکمیل گردد..**(دانلود نمونه سفته تکمیل شده)

توجه ->

  • جهت خدماتی نمودن خطوط ۲۱  بایستی مالکیت خط در مخابرات به صورت حقوقی ( به نام شرکت یا سازمان ) ثبت شده باشد.
  • طبق اعلام اپراتور ۲۱ ارسال سفته برای سازمان های دولتی الزامی است.
  • فرم درخواست خدماتی برای اپراتور۵۰۰۰۱باید بصورت تایپی تکمیل شود.

پس از آماده کردن موارد فوق، نیاز است تا تصویر مدارک و بانک شماره را از صفحه نخست پنل کاربری- تب تنظیمات – ماژول “خط خدماتی” بارگذاری نمایید.

پس از بارگذاری تصویر مدارک ، از طریق ماژول خدماتی – وضعیت درخواست را ملاحظه نمایید. در صورت مورد تایید بودن مدارک وضعیت درخواست “منتظر ارسال اصل مدارک” نمایش داده می شود و در این مرحله نیاز است تا نسبت به ارسال اصل مدارک تایید شده به آدرس شرکت  اقدام نمایید.پس از دریافت اصل مدارک، درخواست به اپراتور ارسال می گردد .

نکــــــتـــه :

  • در نظر داشته باشید با توجه به محدودیت های اعمال شده از سوی شرکت ارتباطات سیار درخواست تغییر وضعیت خط به خدماتی تابع مراحل مختلف می باشد همچنین نظر به اینکه تعداد محدودی از خطوط در طول ماه خدماتی می گردند لذا زمان عملیاتی شدن آن کاملا نامشخص است و پیگیری مکرر آن شرکت، تاثیری در روند نخواهد داشت. ﻻزم بذكر است به محض خدماتي شدن شماره، حتما به شما اطﻼع رساني خواهد شد.
  • شایان ذکر است، کلیه موضوعات مطرح شده فوق از سوی ارتباطات سیار امکان تغییر و بروز رسانی خواهد داشت و در صورت هرگونه تغییر احتمالی مراتب اعلام می گردد.
  • ارسال راهنمای غیرفعالسازی و یا  نحوه خروج از دریافت پیام های خدماتی بصورت ماهانه برای کلیه مشترکین و سرویس ها الزامی می باشد. نحوه ارسال راهنمای غیرفعالسازی بصورت زیرنویس و یا پیام مجزا به انتخاب شرکت می باشد.مثال: لغو عضویت ارسال با کد …

ضمیمه:

دانلود فرم درخواست خط خدماتی خط ۱۰۰۰   |(نمونه سفته تکمیل شده)

دانلود فرم درخواست خط خدماتی خط ۲۰۰۰   |(نمونه سفته تکمیل شده)

دانلود فرم درخواست خط خدماتی خط ۰۲۱   |(نمونه سفته تکمیل شده)

دانلود فرم درخواست خط خدماتی خط ۵۰۰۰۱   |(نمونه سفته تکمیل شده)

دانلود فرم درخواست خط خدماتی خط ۵۰۰۰۴ |(نمونه سفته تکمیل شده)

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *